ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第59巻 (10B2b)

不登校傾向生徒に及ぼす構成的グループ・エンカウンターの効果 : Self-esteem, 社会的スキル, ストレス反応の視点から

http://hdl.handle.net/10295/188
http://hdl.handle.net/10295/188
575979b3-a6a4-4140-8806-2b2bb9c98e6b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004249653.pdf KJ00004249653.pdf (887.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-14
タイトル
タイトル 不登校傾向生徒に及ぼす構成的グループ・エンカウンターの効果 : Self-esteem, 社会的スキル, ストレス反応の視点から
その他のタイトル
その他のタイトル Effects of Structured Group Encounter on Non-attending Junior High School Students : Study for Self-Esteem , Social Skills and Stress Responses
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 non-attendance
主題
主題Scheme Other
主題 Structured Group Encounter
主題
主題Scheme Other
主題 self-esteem
主題
主題Scheme Other
主題 social skills
主題
主題Scheme Other
主題 stress responses
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 曽山, 和彦

× 曽山, 和彦

曽山, 和彦

Search repository
本間, 恵美子

× 本間, 恵美子

本間, 恵美子

Search repository
SOYAMA, Kazuhiko

× SOYAMA, Kazuhiko

en SOYAMA, Kazuhiko

Search repository
HONMA, Emiko

× HONMA, Emiko

en HONMA, Emiko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we examined the effects of SGE(Structured Group Encounter) on non-attending students at a junior high school. The subjects are 8 students attending school for children with health impairments and have a tendency not to attend their ordinary school. They filled out questionnaires including Self-esteem Scale, Social Skills Scale, and Stressful Response Scale. The results of the questionnaires before the experiments were compared to those after the experiments. We examined the following : (1) student's self-evaluations ; (2) teacher's evaluations of the student's behavior ; (3) the difference between the evaluations of teachers and students ; (4) self-description of the students ; and (5) self-description of the teachers. The results showed that SGE improve their fantasied self-perception of their self-esteem and social skills, and declease their stress responses.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 59, p. 51-61, 発行日 2004-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:07:56.229276
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3