ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第44号 (11B1b)

モーションキャプチャ舞踊学習支援装置を用いた秋田の盆踊りの自主的学習 -学習者のメタ認知と学習方略の事例的検討を通して-

https://doi.org/10.20569/00005940
https://doi.org/10.20569/00005940
c14d6ac7-5cd7-40cb-a666-62c5d787895c
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis44(25).pdf jis44(25).pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-26
タイトル
タイトル モーションキャプチャ舞踊学習支援装置を用いた秋田の盆踊りの自主的学習 -学習者のメタ認知と学習方略の事例的検討を通して-
言語 ja
タイトル
タイトル Independent study of Bon-dance in Akita using motion capture dance learning device: Case study of students’ meta cognition and learning strategy
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 モーションキャプチャ
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 民俗舞踊
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 秋田の盆踊りの学習
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習者の認知
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 メタ認知
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習方略
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 ICT
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 motion capture
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 fork dance
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Bondance in Akita
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learner’s cognition
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 meta cognition
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning strategy
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 ICT(Information and Communication and Technology)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005940
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 松本, 奈緒

× 松本, 奈緒

ja 松本, 奈緒

en MATSUMOTO, Naho

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では,モーションキャプチャ舞踊学習支援装置を用いた秋田の盆踊りの自主的学 習を学習者のメタ認知と学習方略の視点から検討した.研究の結果,3 人の学習者の自主 的個別学習の実態が学習者の認知と学習過程と共に明らかになり,2 名の学習は成功裏に 進行し,1 名の学習は成功裏に進行しなかった.この成功した学習事例と成功しなかった 学習事例のメタ認知と学習方略の特徴を比較した結果以下のことが明らからになった.分 析の結果,成功裏に運動学習を進める上で,困難度を適切に評価し課題達成可能性を適切 に検討,学習者自身が学習の見を持つこと,課題達成の予測と実際のズレを感知し目標や 計画の修正を行うことができること,学習者自身が学習方略を複数知り状況において選択 できること,個人では学習に困難を感じ適切な目標・計画設定,学習方略の選択ができな かった場合に教師や仲間からの助言が重要になることの四点が明らかとなった.
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study analyzed that students‘metacognition and learning strategies in independent leaning with a motion capture dance learning device using a mixed design method. The results showed that three learners’ independent learning situation regarding their cognition and learning process, and two learners’ movement learning were successful. Conversely, one learner’s learning was not. A comparison analysis of successful and unsuccessful cases regarding the meta cognition and learning strategies, suggested the following: four conditions to successful independent learning. The first condition was the appropriate evaluation difficulty in learning with appropriate problemsolving possibility prediction and a clear learning vision. The second was goal and plan modification with an accurate cognition for the difference between prediction and fact. The third was knowing several learning strategies and making relevant choices for each situation. The fourth was the importance of the advice of teacher and others when leaning was unsuccessful, difficulties occurred, or there was an inability to use appropriate goals, plans and learning strategies.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

巻 44, p. 25-42, 発行日 2022-03-31
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-8871
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12777702
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教職高度化センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:44:36.212600
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3