ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第71集 (10B2b)

教員養成におけるインクルーシブ教育に関する授業の検討 ~一般学生に対する質問紙調査を通して~

http://hdl.handle.net/10295/3037
http://hdl.handle.net/10295/3037
c753e682-5439-4737-9a02-22f9ed4d8dc4
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk71(97).pdf kbk71(97).pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-04-05
タイトル
タイトル 教員養成におけるインクルーシブ教育に関する授業の検討 ~一般学生に対する質問紙調査を通して~
その他のタイトル
その他のタイトル Study into inclusive education-related course in the teacher training - Findings in paper-based questionnaire survey of students in general education
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Inclusive education
主題
主題Scheme Other
主題 teacher training
主題
主題Scheme Other
主題 students in general education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

藤井, 慶博

Search repository
FUJII, Yoshihiro

× FUJII, Yoshihiro

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Akita University created a new course titled "Theories in Inclusive Education" as a requisite in the
Department of School Education in FY2014. A paper-based questionnaire survey was conducted on the students
who are not in the Course for Special Needs Education Teachers (students in general education) but took the
course, both at the start and the end of the course. Comparison of findings at the start and at the end shows a rise in
knowledge and interest in disabilities and persons with disabilities and in learning incentive regarding these
subjects. Motivation to acquire teaching certificate for a special needs education schools also grew. Furthermore,
results suggest that the course achieved a measure of success in realizing its goals of imparting greater
understanding of the distinctive features of disabilities and support required, cultivating awareness toward
development of an "inclusive society" and increasing understanding toward inclusive education and special needs
education. Regarding the course improvement and issues that require actions, the needs were found in building
understanding toward disabilities with greater sense of reality, attention to prevent creating fixed perceptions,
enrichment of support chiefly in development problems in concrete terms, analytic assessment and review of the
course content, approach to be taken toward acquisition of a teaching certificate, and follow-up surveys.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 71, p. 97-103, 発行日 2016-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:36:47.707087
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3