ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第37号 (11B1b)

いわゆる「荒れた」学校でのスクールカウンセリング -学校への介入と個別教育相談との関連についてのシステム論的検討-

http://hdl.handle.net/10295/2938
http://hdl.handle.net/10295/2938
2cd0310f-ed5c-49d4-b641-8e72db366bf8
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis37(209).pdf jis37(209).pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-09-09
タイトル
タイトル いわゆる「荒れた」学校でのスクールカウンセリング -学校への介入と個別教育相談との関連についてのシステム論的検討-
その他のタイトル
その他のタイトル School counseling in so-called“ troubled” school :Systemic consideration of relationship between intervention  to the school and the individual educational counseling.
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 スクールカウンセリング
主題
主題Scheme Other
主題 「荒れた」学校
主題
主題Scheme Other
主題 授業崩壊
主題
主題Scheme Other
主題 ゼロトレランス
主題
主題Scheme Other
主題 WOWW アプローチ
主題
主題Scheme Other
主題 システムズ・コンサルテーション
主題
主題Scheme Other
主題 School counseling
主題
主題Scheme Other
主題 Troubled school
主題
主題Scheme Other
主題 Zero tolerance
主題
主題Scheme Other
主題 WOWW approach
主題
主題Scheme Other
主題 Systems consultation.
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 柴田, 健

× 柴田, 健

柴田, 健

Search repository
SHIBATA, Ken

× SHIBATA, Ken

en SHIBATA, Ken

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 I reported the systemic school counseling carried
out at so-called "troubled" junior high school. The
school counseling was classified into the intervention
to a school and individual educational counseling.
"Advice about the change of the school life structure"
for the purpose of the change of time structure
and the classroom structure", "advice about the
student guidance system of the zero tolerance"
for the purpose of controlling the psychological
distance between a teacher-student relationship
and "introducing of the WOWW approach" for the purpose of applying the viewpoint of the teacher
to the healthy communication between students
based on the concept of "the exception" were
carried out. As a result, it was indicated that a
change of the psychological distance and a change
of communication between teacher and student. In
4 educational counseling cases performed in parallel,
a change of expressive style of problem behavior
by the student and a change of instruction method
by the teacher were observed with progress of
the intervention to a school. For these results, I
considered it from the viewpoint of systems theory
and discussed it about relativeness between systems
consultation and educational counseling.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

巻 37, p. 209-221, 発行日 2015-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:30:37.552419
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3