ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2a 秋田大学教育学部研究紀要:教育科学
  4. 第51集 (10B2a)

就学前児童による傾斜円の写生・模写課題の順序効果と描画を測度とする有効性に関する実験的考察

http://hdl.handle.net/10295/1354
http://hdl.handle.net/10295/1354
b108407f-25d7-4139-a471-68f13e5a09d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
mori2.pdf mori2.pdf (642.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-11-13
タイトル
タイトル 就学前児童による傾斜円の写生・模写課題の順序効果と描画を測度とする有効性に関する実験的考察
その他のタイトル
その他のタイトル The sketching and copying in preschool children by successive drawing of a slant disk : The task order effects and the availability as a cognitive measurement in preschool children's drawing
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 就学前児童
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 森, 和彦

× 森, 和彦

森, 和彦

Search repository
MORI, Kazuhiko

× MORI, Kazuhiko

en MORI, Kazuhiko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to research the condition of preschool children that drawing behavior
corresponding to an object is completed according to tasks demanded. Eighty-eight children of mean age six
years three months participated in an individual experiment by drawing. We carried out a sketching
experiment of a slant disk and a copying experiment of a 2-D oval figure corresponding to the same sketching
image under the within-subject condition. As a result, the effect of the task order that promoted the line
perspective drawing by the preschool children was not found. However, the drawing procedure by successive
presentation used in this experiment and the quantificational data showed the expected shape constancy and
the availability in a psychological study of object recognition.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育学部研究紀要 教育科学

号 51, p. 47-52, 発行日 1997-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03870111
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00010271
出版者
出版者 秋田大学教育学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:53:09.961100
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3