WEKO3
アイテム
就学前児童による傾斜円の写生・模写課題の順序効果と描画を測度とする有効性に関する実験的考察
http://hdl.handle.net/10295/1354
http://hdl.handle.net/10295/1354b108407f-25d7-4139-a471-68f13e5a09d1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-11-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 就学前児童による傾斜円の写生・模写課題の順序効果と描画を測度とする有効性に関する実験的考察 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | The sketching and copying in preschool children by successive drawing of a slant disk : The task order effects and the availability as a cognitive measurement in preschool children's drawing | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 就学前児童 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
作成者 |
森, 和彦
× 森, 和彦
× MORI, Kazuhiko
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to research the condition of preschool children that drawing behavior corresponding to an object is completed according to tasks demanded. Eighty-eight children of mean age six years three months participated in an individual experiment by drawing. We carried out a sketching experiment of a slant disk and a copying experiment of a 2-D oval figure corresponding to the same sketching image under the within-subject condition. As a result, the effect of the task order that promoted the line perspective drawing by the preschool children was not found. However, the drawing procedure by successive presentation used in this experiment and the quantificational data showed the expected shape constancy and the availability in a psychological study of object recognition. |
|||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育学部研究紀要 教育科学 号 51, p. 47-52, 発行日 1997-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 03870111 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00010271 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育学部 |