ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第61集 (10B2b)

通常学級に在籍する軽度発達障害生徒への支援  -- 特別支援教育コーディネーターがリードするチーム支援 --

http://hdl.handle.net/10295/569
http://hdl.handle.net/10295/569
69415a62-90e4-4461-9397-82fb225df664
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyobunk61d.pdf kyobunk61d.pdf (836.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-03
タイトル
タイトル 通常学級に在籍する軽度発達障害生徒への支援  -- 特別支援教育コーディネーターがリードするチーム支援 --
その他のタイトル
その他のタイトル Support for the Students with Mild Developmental Disorders in a Normal Class: How to Support the Student as a Team Led by a SpecialSupport Education Coordinator
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 軽度発達障害
主題
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
主題
主題Scheme Other
主題 mild developmental disorders
主題
主題Scheme Other
主題 special support education coordinator
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 曽山, 和彦

× 曽山, 和彦

曽山, 和彦

Search repository
武田, 篤

× 武田, 篤

武田, 篤

Search repository
SOYAMA, Kazuhiko

× SOYAMA, Kazuhiko

en SOYAMA, Kazuhiko

Search repository
TAKEDA, Atsushi

× TAKEDA, Atsushi

en TAKEDA, Atsushi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this research is to consider how to support the students with mild developmental disorders in normal classes. A team consists of an outside expert, school personnel and the guardians implemented a support activity for the students with mild developmental disorders, who is a boy in the first grade of junior high school. This student had some problems such as playing a hand game or speaking to himself in the middle of classes and keeping questioning the same procedure repeatedly. Some teachers and the other students have started complaining about it. To solve this problem, the team mentioned above, which was led by a special support education coordinator, built up contact network with each member as well as made a specific teaching plan for the student. At the same time, the special support education coordinator approached the student's classmates from the aspect of class building. As a result, the student's problem behaviors were reduced. Through this research, we have learned that team support led by a special support education coordinator and the aspect of class building are extremely important in order to support a student with mild developmental disorders in a normal class.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 61, p. 27-33, 発行日 2006-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:01:10.846587
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3