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  1. C22 高等教育グローバルセンター(含:国際交流・教育推進総合センター)
  2. C22B 本学紀要
  3. C22B3b 秋田大学高等教育グローバルセンター紀要 (オンライン)ISSN 2435-5968
  4. 第4号 (C22B3b)

伝統的工芸品を題材とした社会教育の実践 ~ TOHOKU CRAFT 学生コラボプロジェクトでの発表を通じて~

https://doi.org/10.20569/00006367
https://doi.org/10.20569/00006367
76f22b82-8362-437d-b172-0895c250ded9
名前 / ファイル ライセンス アクション
kkg4(55).pdf kkg4(55).pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-10
タイトル
タイトル 伝統的工芸品を題材とした社会教育の実践 ~ TOHOKU CRAFT 学生コラボプロジェクトでの発表を通じて~
言語 ja
タイトル
タイトル Practice of social education on the subject of traditional crafts Presentation at TOHOKU CRAFT Student Collaboration Project
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Traditional handicrafts
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Branding
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Regional revitalization Active learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00006367
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 伊藤, 慎一

× 伊藤, 慎一

ja 伊藤, 慎一

en ITO, Shinichi

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臼木, 智昭

× 臼木, 智昭

ja 臼木, 智昭

en USUKI, Tomoaki

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内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study reports on Akita University's participation in the "TOHOKUCRAFT Student Collaboration Project" to propose value propositions for traditional crafts. Traditional crafts differ in use, beauty, and points that evoke a sense of beauty, depending on where they were produced. Aesthetics has a design aspect and a brand aspect. With both design and brand, there is value. In this project, six students enrolled at Akita University conducted a regional survey to learn about the value of Kabazaiku (wild cherry bark work), which has been handed down in the Kakunodate area of Senboku City, and to create new values that are compatible with current lifestyles. There is a long history of branding traditional crafts, and the brand story has already been established to some extent. This paper reports on the results of students' own learning through active learning of methods to create new value propositions for already established brands and to gain consumer engagement.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学高等教育グローバルセンター紀要

巻 4, p. 55-61, 発行日 2023-03
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2435-5968
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12894863
出版者
出版者 秋田大学高等教育グローバルセンター
言語 ja
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Ver.1 2023-07-25 10:37:34.909538
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