WEKO3
アイテム
東日本大震災後における復興教育実践に関する考察 −宮城における徳水博志の教育実践を中心に−
https://doi.org/10.20569/00006345
https://doi.org/10.20569/000063457c29e7e6-7f42-4ee6-9a32-f52dbb3990c2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kbk78(35).pdf (999.8 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-04-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 東日本大震災後における復興教育実践に関する考察 −宮城における徳水博志の教育実践を中心に− | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Education Practice for Reconstruction after the Great East Japan Earthquake -Focusing on the educational practice of TOKUMIZU Hiroshi in Miyagi- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Great East Japan Earthquake | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | education for reconstruction | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | care | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | community | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | creative reconstruction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00006345 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
作成者 |
佐藤, 修司
× 佐藤, 修司 |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | TOKUMIZU Hiroshi worked as an elementary school teacher in Miyagi Prefecture, who practiced educationfor reconstruction in 2011 and 2012. Since 2014, he has been working on community development projects at theOgatsu Rose Factory Garden. In the educational practice for reconstruction, children learned how to live in thecommunity while participating in the activities of the local traditional culture and fishery industry. He also workedon activities to express memories of the earthquake and the past through poetry, haiku, prints, dioramas, etc., inorder to care for the physical and mental health of children who were damaged by the disaster. This studyelucidates the significance of TOKUMIZU's educational practice and community practice while comparingTOKUMIZU's activities before and after the earthquake, and before and after retirement. | |||||
言語 | en | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 78, p. 35-42, 発行日 2023-02-01 |
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収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||
言語 | ja |