ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第78集

学校現場における効果的なメンタリング手法の開発 − 1on1 Meeting型対話の有効性の検証 −

https://doi.org/10.20569/00006344
https://doi.org/10.20569/00006344
ea5c5407-0e87-4c5d-a4e8-e557c6f116cf
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk78(25).pdf kbk78(25).pdf (3.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-03
タイトル
タイトル 学校現場における効果的なメンタリング手法の開発 − 1on1 Meeting型対話の有効性の検証 −
言語 ja
タイトル
タイトル Development of effective mentoring methods in schools − Verification of the effectiveness of 1-on-1 meeting-style dialogue −
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mentor
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Role
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Followership
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Interactive
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Dialogic Organization Development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00006344
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 小林, 正明

× 小林, 正明

ja 小林, 正明

en KOBAYASHI, Masaaki

Search repository
佐藤, 修司

× 佐藤, 修司

ja 佐藤, 修司

en SATOH, Shuji

Search repository
栗林, 守

× 栗林, 守

ja 栗林, 守

en KURIBAYASHI, Mamoru

Search repository
臼木, 智昭

× 臼木, 智昭

ja 臼木, 智昭

en USUKI, Tomoaki

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the effectiveness of 1-on-1 meeting-style dialogue as an effective mentoring method in schools, and to propose a simplified method for mentoring. Twelve full-time teachers working at public elementary schools, excluding managers, provided 1-on-1 meeting-style mentoring for four months. Before and after that, we conducted a questionnaire survey on dialogue in the workplace. In addition, after each mentoring, a reflection sheet was filled out, monthly interviews were held with mentors and mentees representatives, and interviews were conducted with managers after mentoring. These results were analyzed and classified into outcomes and challenges for mentors, mentees, and managers. The mentoring method revealed in this study gives effective perspectives to managers and teachers who provide mentoring in schools.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 78, p. 25-34, 発行日 2023-02-01
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:37:41.679004
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3