WEKO3
アイテム
学校現場における効果的なメンタリング手法の開発 − 1on1 Meeting型対話の有効性の検証 −
https://doi.org/10.20569/00006344
https://doi.org/10.20569/00006344ea5c5407-0e87-4c5d-a4e8-e557c6f116cf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kbk78(25).pdf (3.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校現場における効果的なメンタリング手法の開発 − 1on1 Meeting型対話の有効性の検証 − | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of effective mentoring methods in schools − Verification of the effectiveness of 1-on-1 meeting-style dialogue − | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mentor | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Role | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Followership | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Interactive | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dialogic Organization Development | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00006344 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
作成者 |
小林, 正明
× 小林, 正明× 佐藤, 修司× 栗林, 守× 臼木, 智昭 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the effectiveness of 1-on-1 meeting-style dialogue as an effective mentoring method in schools, and to propose a simplified method for mentoring. Twelve full-time teachers working at public elementary schools, excluding managers, provided 1-on-1 meeting-style mentoring for four months. Before and after that, we conducted a questionnaire survey on dialogue in the workplace. In addition, after each mentoring, a reflection sheet was filled out, monthly interviews were held with mentors and mentees representatives, and interviews were conducted with managers after mentoring. These results were analyzed and classified into outcomes and challenges for mentors, mentees, and managers. The mentoring method revealed in this study gives effective perspectives to managers and teachers who provide mentoring in schools. | |||||
言語 | en | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 78, p. 25-34, 発行日 2023-02-01 |
|||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||
言語 | ja |