ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第77集

病気療養児へのICTを活用した同時双方向型授業配信の成果と課題に関する検討 −中学校における実践に関わった教員の語りを通して−

https://doi.org/10.20569/00005908
https://doi.org/10.20569/00005908
5cf9ca56-fd1c-4caa-b09e-68894c8a8b90
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk77(105).pdf kbk77(105) (924.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-16
タイトル
タイトル 病気療養児へのICTを活用した同時双方向型授業配信の成果と課題に関する検討 −中学校における実践に関わった教員の語りを通して−
言語 ja
タイトル
タイトル Study on the Results and Issues of Distribution of Simultaneous Interactive Classes Through the Utilization of ICT for Health-Impaired Students - Through the Views Expressed by Teachers Involved in the Practice in Junior High Schools -
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Health-Impaired Students
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Utilization of ICT
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Simultaneous Interactive Classes
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Junior High Schools
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005908
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

ja 藤井, 慶博

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
佐藤, 忠浩

× 佐藤, 忠浩

ja 佐藤, 忠浩

en SATO, Tadahiro

Search repository
千葉, 雅樹

× 千葉, 雅樹

ja 千葉, 雅樹

en CHIBA, Masaki

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we examined the results, issues, and measures for future promotion through two practices in which junior high schools distributed simultaneous interactive classes to their students who were absent due to medical treatment. An interview survey was conducted with the teachers involved in the practices. The results of the survey suggested that the effects of the distribution of simultaneous interactive classes through the utilization of Information and Communication Technology (ICT) was positive and this distribution contributed to the students’ return to school. The contributing factors were thought to be the teachers’ attitudes toward their students, the leadership of those in managerial positions, the presence of key people, and the mobility and interactivity of ICT. The improvement of the network environment, smooth transmission of video and audio, and the improvement of the teachers’ ability to utilize ICT also were pointed out as issues. As measures toward future promotion, it was considered necessary to improve technology infrastructure, develop the ability of both teachers and students to utilize ICT, and devise learning activities and the evaluation of student learning according to the characteristics of each subject, etc. It was also expected to be utilized to support pupils and students who do not physically attend schools.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 77, p. 105-114, 発行日 2022-03-01
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:45:10.707045
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3