WEKO3
アイテム
台湾の小学校における多言語多文化教育 -「新住民言語」カリキュラムの実践-
https://doi.org/10.20569/00005881
https://doi.org/10.20569/0000588118c8d9cf-d274-4bf5-b734-9040140eb693
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 台湾の小学校における多言語多文化教育 -「新住民言語」カリキュラムの実践- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Multilingual and Multicultural Education in Taiwan’s Primary Schools: The Practice of ”Native Languages of New Immigrants Curriculum” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New Immigrant Language Curriculum | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multilingual and Multicultural Education | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multilingual and Multicultural Society | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The New Immigrants Torch Program | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Taiwan Education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00005881 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
作成者 |
黄, 琬茜
× 黄, 琬茜× 山名, 裕子 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study explores the practice of multilingual and multicultural education in Taiwan, especially to get a comprehensive overview of “Native Language of New Immigrants Curriculum” in primary schools. It is aimed to reveal the problems or issues of "the New Immigrants Torch Program” in the past, and to know whether “the Native Languages of New Immigrants Curriculum” currently being implemented has improved or resolved those problems mentioned above. It was shown that Taiwan government and related local organizations have organized many training programs and courses to improve teachers' quality or their abilities as well as teaching materials and their time schedule. The first author confirmed that the preferable interactions between teachers and students in the classroom, specifically introducing games and activities to elicit students’ interests. Thus, more or less effective educational programs are implemented in Taiwan, although little educational practice is seen here in Japan. The present research could provide a new direction for Japan to promote a multicultural society. | |||||
言語 | en | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学高等教育グローバルセンター紀要 en : Bulletin of the Global Center for Higher Education Akita University 巻 3, p. 27-37, 発行日 2022-03 |
|||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2435-5968 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12894863 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学高等教育グローバルセンター | |||||
言語 | ja |