ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C22 高等教育グローバルセンター(含:国際交流・教育推進総合センター)
  2. C22B 本学紀要
  3. C22B3b 秋田大学高等教育グローバルセンター紀要 (オンライン)ISSN 2435-5968
  4. 第3号 (C22B3b)

台湾の小学校における多言語多文化教育 -「新住民言語」カリキュラムの実践-

https://doi.org/10.20569/00005881
https://doi.org/10.20569/00005881
18c8d9cf-d274-4bf5-b734-9040140eb693
名前 / ファイル ライセンス アクション
kkg3(27).pdf kkg3(27) (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-15
タイトル
タイトル 台湾の小学校における多言語多文化教育 -「新住民言語」カリキュラムの実践-
言語 ja
タイトル
タイトル Multilingual and Multicultural Education in Taiwan’s Primary Schools: The Practice of ”Native Languages of New Immigrants Curriculum”
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 New Immigrant Language Curriculum
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multilingual and Multicultural Education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multilingual and Multicultural Society
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 The New Immigrants Torch Program
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Taiwan Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005881
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 黄, 琬茜

× 黄, 琬茜

ja 黄, 琬茜

en HUANG, Wan-chien

Search repository
山名, 裕子

× 山名, 裕子

ja 山名, 裕子

en YAMANA, Yuko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores the practice of multilingual and multicultural education in Taiwan, especially to get a comprehensive overview of “Native Language of New Immigrants Curriculum” in primary schools. It is aimed to reveal the problems or issues of "the New Immigrants Torch Program” in the past, and to know whether “the Native Languages of New Immigrants Curriculum” currently being implemented has improved or resolved those problems mentioned above.   It was shown that Taiwan government and related local organizations have organized many training programs and courses to improve teachers' quality or their abilities as well as teaching materials and their time schedule. The first author confirmed that the preferable interactions between teachers and students in the classroom, specifically introducing games and activities to elicit students’ interests.   Thus, more or less effective educational programs are implemented in Taiwan, although little educational practice is seen here in Japan. The present research could provide a new direction for Japan to promote a multicultural society.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学高等教育グローバルセンター紀要
en : Bulletin of the Global Center for Higher Education Akita University

巻 3, p. 27-37, 発行日 2022-03
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2435-5968
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12894863
出版者
出版者 秋田大学高等教育グローバルセンター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:44:32.354420
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3