ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第43号 (11B1b)

求められる教員養成の新たな視点 -教員養成段階における「秋田県教員育成指標」の活用-

https://doi.org/10.20569/00005678
https://doi.org/10.20569/00005678
30fa55c1-0799-4afa-a4b3-2fbe73a7fbf2
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis43(143).pdf jis43(143) (8.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-17
タイトル
タイトル 求められる教員養成の新たな視点 -教員養成段階における「秋田県教員育成指標」の活用-
言語 ja
タイトル
タイトル A new perspective on teacher nurture: Utilization of "Akita Prefecture Development Index" at the teacher nurture stage
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 秋田県教員育成指標
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 養成段階における育成指標の活用
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 実習の評価
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Akita Prefecture Teacher Develope ment Index
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Utilization of develope ment index at the nurture stage
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Evaluation of educational trainings
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005678
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 三浦, 亨

× 三浦, 亨

ja 三浦, 亨

en MIURA, Tooru

Search repository
武田, 篤

× 武田, 篤

ja 武田, 篤

en TAKEDA, Atsushi

Search repository
鎌田, 信

× 鎌田, 信

ja 鎌田, 信

en KAMADA, Shin

Search repository
細川, 和仁

× 細川, 和仁

ja 細川, 和仁

en HOSOKAWA, Kazuhito

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 平成28年11月の「教育公務員特例法等の一部を改正する法律」成立により,教育委員会は求める教員像に資する教員育成指標(以下,「育成指標」と言う.)の策定に着手した.現在,全ての都道府県に育成指標が存在し,その活用が図られている.育成指標は,教員養成・採用・研修の一体化を図ることに主たる目的があるが,先行研究を見ると,研修段階における育成指標の活用については多くの事例があるものの,養成段階における育成指標の活用に係る研究は少ない.本稿の目的は,教員養成,特に教育実習の評価における育成指標の活用について,その方向性を探ることにある.検証に当たっては,本学附属小・中・特別支援学校及び実習協力校(県内の公立小・中学校)にアンケートを実施し,その結果を基に考察した.
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With the enactment of the "Law for Partial Revision of the Special Law for Educational Public Employees" inNovember 2016, the Board of Education has begun to formulate a teacher development index(hereinafter referred to as "development index")that contributes to the desired image of teachers did. Currentry, there are developement index in all prefectures, and they are being utilized. The main purpose of the developement index is to integrate teacher nurture, recruitment, and training. Looking at previous research, although there are many examples of the utilization of the developement index in the training stage, there are few studies in the nurture stage. The purpose of this paper is to explore the direction of teacher nurture, especially the utilization of developement index in the evaluation of educational training. In the verification, we conducted a questionnaire to the elementary school, junior high school, special support school attached to our university, and training cooperation schools(public elementaryand junior high schools in the prefecture), and considered based on the results.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

巻 43, p. 143-152, 発行日 2021-03-31
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2432-8871
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12777702
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教職高度化センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:53:41.338902
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3