ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第76集

学校におけるインクルーシブ教育システム構築の検討 −合理的配慮と基礎的環境整備の充実に向けた取組を通して−

https://doi.org/10.20569/00005511
https://doi.org/10.20569/00005511
ce62cd46-a73e-4067-a79a-431633ca24dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk76(1).pdf kbk76(1) (837.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-09
タイトル
タイトル 学校におけるインクルーシブ教育システム構築の検討 −合理的配慮と基礎的環境整備の充実に向けた取組を通して−
言語 ja
タイトル
タイトル Study for the Establishment of an Inclusive Education System in Schools – Through Efforts for Reasonable Accommodation and Improvement of the Basic Environment –
言語 en
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Inclusive education system
主題
主題Scheme Other
主題 reasonable accommodation
主題
主題Scheme Other
主題 improvement of the basic environment
主題
主題Scheme Other
主題 school support system
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005511
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 池田, 和馬

× 池田, 和馬

ja 池田, 和馬

en IKEDA, Kazuma

Search repository
藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

ja 藤井, 慶博

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we examined measures for the establishment of an inclusive education system in schools through making efforts for reasonable accommodation and improvements in the basic environment in elementary and junior high schools. An interview-type survey was conducted to verify the results and issues related to these efforts, including an evaluation against a reasonable accommodation checklist prepared by the author.   As a next step, improvements in the school support system and efforts to build awareness by teachers and students were pursued. The need for education to further understanding about people with disabilities, training on reasonable accommodation and more specific details regarding individual educational support plans were raised as issues to be discussed.   Based on the results of our study, we propose that there is the need for a mutual school support system, as well as class-wide classroom management, lesson planning and the strengthening of guidance functions, for the establishment of an inclusive education system.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

号 76, p. 1-8, 発行日 2021-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:55:46.884976
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3