Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2021-04-08 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ある高校生への学習上の困難に対処する力を育むことを目的とした学習支援 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
高校生 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学習支援 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
困難に対処する力 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
High school students |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Learning support |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Learning strategies |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Learning support for high school students who need special support: A case study |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.20569/00005501 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
作成者 |
佐久間, 航輝
鈴木, 徹
SAKUMA, Kouki
SUZUKI, Toru
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
近年,高校での通級が開始されるなど,義務教育段階以降の特別な支援を必要とする生徒に対する支援の在り方が注目されてきている.本研究では,学習に困難を示す高校生を対象に学習支援を行った.当初,対象生徒は学習支援に対して消極的な姿勢を見せていたものの,徐々に積極的な姿勢を見せ始めるようになり,それに伴い,学校の定期テストの点数も上がっていった.対象生徒の学習に対する姿勢の変化が生じた要因について論じた. |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In this study, we provided learning support to high school students who needed special support. Initially, the students had shown a passive attitude to the learning support. Over time, the students began to show positive attitudes and scored for regular school tests. The factors that led to a change in the attitude of the students toward learning were discussed. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要
巻 42,
p. 97-104,
発行日 2020-03-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
24328871 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12777702 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部附属教職高度化センター |