@article{oai:air.repo.nii.ac.jp:00005177, author = {佐久間, 航輝 and 鈴木, 徹 and SAKUMA, Kouki and SUZUKI, Toru}, journal = {秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要}, month = {Mar}, note = {近年,高校での通級が開始されるなど,義務教育段階以降の特別な支援を必要とする生徒に対する支援の在り方が注目されてきている.本研究では,学習に困難を示す高校生を対象に学習支援を行った.当初,対象生徒は学習支援に対して消極的な姿勢を見せていたものの,徐々に積極的な姿勢を見せ始めるようになり,それに伴い,学校の定期テストの点数も上がっていった.対象生徒の学習に対する姿勢の変化が生じた要因について論じた., In this study, we provided learning support to high school students who needed special support. Initially, the students had shown a passive attitude to the learning support. Over time, the students began to show positive attitudes and scored for regular school tests. The factors that led to a change in the attitude of the students toward learning were discussed.}, pages = {97--104}, title = {ある高校生への学習上の困難に対処する力を育むことを目的とした学習支援}, volume = {42}, year = {2020} }