ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第42号 (11B1b)

市町村や学校との協働を目指した社会教育事業の再構築 ~「支援」から「協働」への転換点~

https://doi.org/10.20569/00005498
https://doi.org/10.20569/00005498
a628b9c0-19e4-455b-8613-9d4ae18811b4
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis42(65).pdf jis42(65) (2.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-08
タイトル
タイトル 市町村や学校との協働を目指した社会教育事業の再構築 ~「支援」から「協働」への転換点~
その他のタイトル
その他のタイトル Reconstruction of Social Education aiming for collaboration with Municipalities and Schools: -A turning point from "Support" to "Collaboration"-
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 持続可能な地域づくり
主題
主題Scheme Other
主題 地域学校協働活動
主題
主題Scheme Other
主題 連携・協働
主題
主題Scheme Other
主題 生涯学習センター
主題
主題Scheme Other
主題 Sustainable community development
主題
主題Scheme Other
主題 Promotion of School-Community Partnerships
主題
主題Scheme Other
主題 Collaboration
主題
主題Scheme Other
主題 Lifelong Learning Center
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005498
ID登録タイプ JaLC
作成者 糸田, 和樹

× 糸田, 和樹

糸田, 和樹

Search repository
皆川, 雅仁

× 皆川, 雅仁

皆川, 雅仁

Search repository
ITODA, Kazuki

× ITODA, Kazuki

en ITODA, Kazuki

Search repository
MINAGAWA, Masahito

× MINAGAWA, Masahito

en MINAGAWA, Masahito

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 社会環境が大きく変化する中,今日の社会教育行政は「学習の成果を生かした持続可能な地域づくり」と「学校・家庭・地域の連携・協働」の2 つが大きな課題となっており,これを推進するためには市町村や学校との協働による全県域への普及が必要である. 秋田県の生涯学習・社会教育の中核を担う生涯学習センターにおいても,市町村や学校との協働を目指して,施設の機能や事業の再構築が求められている.協働のための手法として,生涯学習センターの3 つの機能を複合的に生かしたハイブリット型のアプローチと,協働する相手先に出向いて課題解決を図るアウトリーチ型のアプローチの2 つをモデルとして提案し,今後求められる市町村や学校との関係のあり方について考察した.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 As the social environment changes dramatically, modern social education administration has two major issues: "Creating a sustainable community utilizing the results of learning" and "Collaborating with schools, homes and communities". In order to promote this, it is necessary to spread it to the whole prefecture in cooperation with municipalities and schools. The Lifelong Learning Center, which is the core of lifelong learning and social education in Akita Prefecture, is also required to rebuild the functions of facilities to collaborate with municipalities and schools. Two models were proposed as a method for collaboration. The "Hybrid type approach", which combines the three functions of the Lifelong Learning Center, and the "Outreach type approach," where employees go to collaborating partners to solve problems. Then, we considered how to create a proper relationship with municipalities and schools.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

巻 42, p. 65-76, 発行日 2020-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24328871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12777702
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教職高度化センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:55:59.918304
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3