WEKO3
アイテム
体ほぐしの運動における情緒・体の解放,気づきと仲間との関係について — 小学校6年生を対象としたアンケート調査から —
https://doi.org/10.20569/00003744
https://doi.org/10.20569/00003744f96b8495-4ca3-4f12-b0f9-bbc03306b2d8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kbk74(115).pdf (4.9 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 体ほぐしの運動における情緒・体の解放,気づきと仲間との関係について — 小学校6年生を対象としたアンケート調査から — | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Feeling and body release, awareness, communication in the units‘Releasing exercise and gymnastics’: Questionnaire research for 6th grades | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 体ほぐしの運動 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情緒的解放 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 仲間との関係 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 気づき | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アンケート調査 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Releasing exercise and gymnastics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Feeling release | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | awareness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Questionnaire research | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00003744 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
作成者 |
松本, 奈緒
× 松本, 奈緒 |
|||||
内容記述(抄録) | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | ‘Releasing exercise and gymnastics’ is in part of body making exercise and gymnastics, has aims awareness for body, self and others, body adjustment, communication with others. It includes thinking were body and minds are linked, through those activities students can release body and mind and feelings. The purpose of this research was investigated the effects of emotional , awareness and communication through this 6 times units. The method was used 15 questionnaire, compared pre(non-activity) with post(after unites)with t-tests, during each after lesson with multiple comparison technique. The subjects was 53 6th grades(11-12 years old) in elementary school. As outcomes, the factor of emotional and awareness for body and others effects was significance. But the factor of communication was one part was significant and others not. And fifth-time lesson included the most significance factors made from this lesson made from not only active and facilitated communication but also non-active. It focused body awareness, exchange feelings with other persons. | |||||
言語 | en | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES 巻 74, p. 115-128, 発行日 2019-03-01 |
|||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||
言語 | ja |