ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第74集

インクルーシブ教育に関する小学校教員の認識と今後の充実に向けた検討

https://doi.org/10.20569/00003742
https://doi.org/10.20569/00003742
6eb7ed38-80fa-4962-aafe-368f166d5e05
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk74(99).pdf kbk74(99).pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-22
タイトル
タイトル インクルーシブ教育に関する小学校教員の認識と今後の充実に向けた検討
その他のタイトル
その他のタイトル Awareness of elementary school teachers on inclusive education and study toward future improvement
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inclusive education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school teachers
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 awareness
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 paper-based questionnaire survey
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00003742
ID登録タイプ JaLC
作成者 藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

藤井, 慶博

Search repository
FUJII, Yoshihiro

× FUJII, Yoshihiro

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 A paper-based questionnaire survey was conducted on elementary school teachers regarding their awareness toward inclusive education and on their expectations and issues in this area of education. The findings shows that their awareness is higher than schoolteachers in other school categories. In addition, the awareness level has risen in comparison to the level in the FY2013 survey. However, the level was lower when compared to keywords on special needs education.
In expectations toward inclusive education, attention was directed to cultivation of social skills in the children and environment encouraging learning from each other. In the issues involved, there is demand for development of environment in terms of human and material resources.
The results revealed the need for further understanding of inclusive education, realization of seamless support, enrichment of training opportunities, change in teacher awareness and reform in the school system.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES

巻 74, p. 99-106, 発行日 2019-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-4952
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:21:40.484635
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3