WEKO3
アイテム
特別支援教育におけるESDとアクティブ・ラーニングの関係性の考察
https://doi.org/10.20569/00003739
https://doi.org/10.20569/0000373980914b24-c74a-430a-a315-0fa9d2650a48
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-22 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 特別支援教育におけるESDとアクティブ・ラーニングの関係性の考察 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Observations on the relationship between ESD and active learning in special needs education | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ESD | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | active learning | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | associated schools of UNESCO | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | special needs education | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | unit of life | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.20569/00003739 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
作成者 |
谷村, 佳則
× 谷村, 佳則
× TANIMURA, Kazunori
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Education for sustainable development (ESD) has been adopted into the current educational guidelines as targets and elements in various study courses. Also, schools becoming members of UNESCO Associated Schools are growing in number, serving as the focal point for promoting ESD. Furthermore, the definition of "active learning" has gained greater importance in the organization of focal points of argument in the upcoming educational guidelines, elucidating the importance of "voluntary and cooperative learning to uncover and resolve issues." This research organizes the relationship between the learning and teaching approaches proposed in ESD and active learning approaches. At the same time, it presents a summary of the approach to be taken in special needs education in the future through examination into its relationship with the two concepts. | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES 巻 74, p. 55-59, 発行日 2019-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |