WEKO3
アイテム
教員養成課程学生を対象とした月のモデル実験の実践:縮尺モデルと概念モデルを用いた実践から
https://doi.org/10.20569/00003735
https://doi.org/10.20569/000037355802ecec-49e5-45d9-a757-81122d1256c3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教員養成課程学生を対象とした月のモデル実験の実践:縮尺モデルと概念モデルを用いた実践から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Report of the model experiment related to the Moon in a course for trainee teachers in compulsory education: Utilizing the Scale and Concept Model Kits | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校理科 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モデル実験 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 月の位相変化 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 縮尺モデル | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 模式化 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学生 | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | science class for elementary school student | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | model experiment | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Moon phase change | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | scale model | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | schematization | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | undergraduate student | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00003735 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
作成者 |
川村, 教一
× 川村, 教一× 長沼, 侑生× 中田, 咲紀 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The authors conducted two classes for undergraduate students. The aim of these experimental classes is to find better way to reduce the number of students with misconceptions related to the Moon’s phase change and increase the number of students with correct understanding of a lunar eclipse. To make deep knowledge of a lunar eclipse, in one class, we carried out practical work utilizing “The Scale Size Model Kit (SMK)”. In another class, the students performed the work utilizing “The Conceptual Model Kit (CMK)”. After these classes, we found that SMK could reduce the number of students who believe the Moon phase change occurs due to a lunar eclipse. In the next classes, the students performed the work utilizing “SMK” and “CSK”. Finally, we found that SMK and CMK could reduce the number of students who correctly reply the Moon phase change. | |||||
言語 | en | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES 巻 74, p. 21-27, 発行日 2019-03-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |