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林房雄における1930年代の浪曼主義的転回 ― 小説『青年』前後 ―
https://doi.org/10.20569/00003493
https://doi.org/10.20569/00003493ceb3ea7c-9e3e-4952-a9f4-b3479ba67ea1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kbj73(85) (1.6 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-03-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 林房雄における1930年代の浪曼主義的転回 ― 小説『青年』前後 ― | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Romantic Turn of Fusao Hayashi in the 1930s: Before and after the novel "SEINEN" | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 林房雄 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 『青年』 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 1930年代 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マルクス主義 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本近代史 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fusao Hayashi | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | “SEINEN" | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 1930s | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Marxism | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Modern Japanese history | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00003493 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
作成者 |
山﨑, 義光
× 山﨑, 義光× YAMAZAKI, Yoshimitsu |
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内容記述(抄録) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Fusao Hayashi (1903-75) was a writer of Proletarian literature. However, in the 1930s, he transformed a view of society, instead of Marxian class theory, recognizing the fact that the modernization of Japan originated in the imperialist hegemonic conflict with the West. In the controversy on the Art Popularization, Hayashi insisted on creating works to be read by the public readers, but the opinion was criticized. After coming out of prison in 1932, Hayashi presented essays on the mission of Literary persons, and published the novel "SEINEN". Takiji Kobayashi criticized the views of Hayashi from the standpoint of Proletarian school. "SEINEN" was the story of young men in Choshu Domain who idealized Kaikoku at the end of the Tokugawa period. These young men were portrayed as persons who find the ideal in relation to the reality rather than the absolute correctness. After that, Hayashi began to publish serially the novel "SAIGO TAKAMORI". On that extension, he drew the social ideal of Koa in his essays and novels set in Manchuria. In the 1930s, crises such as economic depression, political unrest and global warfare appeared. Under such circumstances, in response to the desire of the times, Fusao Hayashi expressed the social image and the logic for justifying Modern Japan. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 人文科学・社会科学 en : Memoirs of Faculty of Education and Human Studies, Akita University. The humanities & the social sciences 巻 73, p. 85-93, 発行日 2018-02-23 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4979 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812348 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |