WEKO3
アイテム
1930 年前後における経済小説の萌芽 ― プロレタリア文学派と新興芸術派との接近 ―
http://hdl.handle.net/10295/00003279
http://hdl.handle.net/10295/000032790ed14d7b-c830-4079-9ad4-29f15cc7b2d1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kbj72(51) (1.4 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-06-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 1930 年前後における経済小説の萌芽 ― プロレタリア文学派と新興芸術派との接近 ― | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Sprouting of Economic Novel about 1930: Similarities between Proletarian School and New Art School | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 1930 年前後 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経済小説 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プロレタリア文学 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新興芸術派 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共同制作 | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | About 1930 | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Economic Novel | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Proletarian School | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
作成者 |
山﨑, 義光
× 山﨑, 義光 |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | About 1930, two literary schools, Proletarian School and New Art School (Shinkogeijutsu-ha), attracted attention in the Japanese literary world. In the studies of Japanese modern literature, these two have been argued separately as the opposing schools of the political and the artistic avant-garde. However, there is commonality that the contemporaneity around 1930 and the impact of economy on society are the themes of the novels. In this paper, from the viewpoint of such commonality, we will take up the following two works that show the sprouting of economic novel. They are “Kyoukou” (Panic, 1929) written by Einosuke Ito and “Jinsei Tokkyu (Life Express, 1932) by Toyohiko Kuno. The theme of "Kyoukou" was the current state of the Japanese society that represented the Showa financial crisis in 1927 as a model. "Jinsei Tokkyu" depicted the Japanese society in 1932 that was influenced by the financial capitalism from a critical viewpoint of Marxism. Both Proletarian School and New Art School tried “co-writing” (Kyoudouseisaku) novels in 1930. This is because they tried to draw out the current society diversely from a broad perspective. However, that caused the loss of the role as avant-garde for the two literary schools. | |||||
言語 | en | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 人文科学・社会科学 en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES 巻 72, p. 51-60, 発行日 2017-03-01 |
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収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4979 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812348 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |