ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第71集 (10B2b)

特別支援学校に在籍する知的発達に遅れのない 発達障害児の現状と課題(5) — 特別支援学校での積極的な支援に向けて—

http://hdl.handle.net/10295/3038
http://hdl.handle.net/10295/3038
bcb13eab-6fe1-493a-b217-de7e915d7cd3
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk71(105).pdf kbk71(105).pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-04-05
タイトル
タイトル 特別支援学校に在籍する知的発達に遅れのない 発達障害児の現状と課題(5) — 特別支援学校での積極的な支援に向けて—
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル The Current Conditions and Issues in Children with Developmental Disorders Enrolled in Special Supports Schools but without Intellectual Retardation (5): For more active support at special support schools
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 special supports schools
主題
主題Scheme Other
主題 developmental disorder
主題
主題Scheme Other
主題 questionnaire survey
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 熊地, 需

× 熊地, 需

熊地, 需

Search repository
藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

藤井, 慶博

Search repository
斎藤, 孝

× 斎藤, 孝

斎藤, 孝

Search repository
武田, 篤

× 武田, 篤

武田, 篤

Search repository
KUMACHI, Motomu

× KUMACHI, Motomu

en KUMACHI, Motomu

Search repository
FUJII, Yoshihiro

× FUJII, Yoshihiro

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
SAITO, Takashi

× SAITO, Takashi

en SAITO, Takashi

Search repository
TAKEDA, Atsushi

× TAKEDA, Atsushi

en TAKEDA, Atsushi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In the past several years, special support schools are witnessing the enrollment of children with developmental
disorders but without intellectual retardation, presenting new problems. Until now, action on these problems were
inclined to be remedial efforts made after the fact. In the future, however, active support is needed to be
implemented for these children from the standpoints of physical and mental development. This study examines into
the advantages and the issues for the enrollment of these children in special support schools and into what type of
support is necessary. Regarding the advantages and issues, direct and personalized support to the child was cited as
a benefit. Mentioned as issues are the difficulties stemming from the characteristics of each disorder and action on
secondary disorders. Ideas that are being applied on substance and method of instruction are, for example,
personalized psychological care and attention to disorder characteristics. The focus on future support is on how to
upgrade self-esteem that is now on a low level. Support is being urged on creating opportunities for these children
to be involved in groups to gain experiences of being needed by others, thus leading to growth in the sense of selfworth
and of being a positive contributor.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 71, p. 105-109, 発行日 2016-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:36:46.511188
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3