WEKO3
アイテム
数学教育における教材開発の研究Ⅳ — 繰り下がりのある減法の指導における論点の再考察 —
http://hdl.handle.net/10295/3029
http://hdl.handle.net/10295/30292e021f26-d775-4c9a-be1a-624f09ba1c70
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-04-05 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 数学教育における教材開発の研究Ⅳ — 繰り下がりのある減法の指導における論点の再考察 — | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Gengen-po | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
別タイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Development of teaching materials in the study of Mathematics IV − Reconsideration of Subtraction by Borrowing − | |||||||||
著者 |
佐藤, 学
× 佐藤, 学
× SATO, Manabu
|
|||||||||
内容記述(抄録) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Reconsideration of Subtraction by Borrowingthere are "Genka-ho (Minuend decomposition)" and "Gengenpo (Subtrahend decomposition)". Teaching that emphasizes Genka-ho does not match now. The reason is calculation by a machine. Thus, humans must be considered how to calculate diverse.It must be able to select the appropriate calculation by the formula. Thinking the way of "Gengen-po" is significant. There was a new difficulties to "Gengen-po".It is the second operation of the subtrahend.It is necessary to consider the rest of the subtrahend in the second operation.It is necessary to plan that careful consideration the children of the actual conditions. |
|||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 71, p. 23-28, 発行日 2016-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13485288 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11458538 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |