Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2015-09-09 |
タイトル |
|
|
タイトル |
自己理解・他者理解から人間関係認知の改善を促す 『人生の樹』プロジェクトの試験的運用と検証 ~特別活動におけるキャリア学習への展開可能性について~ |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
The Tree of Life Project on Career Learning at Classroom for Junior High Schooler |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
キャリア教育 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
人生の樹 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
特別活動 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自己理解 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
他者理解 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
The Tree of Life Project |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Career Learning |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Junior High School |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Special Action Area |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Self-Awareness |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Understanding of Others |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
作成者 |
森, 和彦
柴田, 健
宮野, 素子
斎藤, 嘉余子
若畑, 斉
MORI, Kazuhiko
SHIBATA, Ken
MIYANO, Motoko
SAITO, Kayoko
WAKAHATA, Hitoshi
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
To improve Career Learning in Special Action Area, "The Tree of Life" Project was carried out for junior high schoolers. As a result, We found out that "The Tree of Life Project" change the selfacceptation only. And the next research for the more effective activity were proposed, in which a new tool could be making junior high schoolers change their recognition of career planning. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要
巻 37,
p. 149-157,
発行日 2015-03-01
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13449214 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11532120 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |