Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2015-05-01 |
タイトル |
|
|
タイトル |
スクールリーダーの資質能力に関する一考察 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A study of school leader’s qualifications |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
The principal |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Leadership |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
The professional criterion. |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
作成者 |
神居, 隆
加茂, 紀子
蔭山, 佐智子
椙田, 雅隆
佐藤, 修司
KAMII, Takashi
KAMO, Noriko
KAGAYAMA, Sachiko
SUGITA, Masataka
SATOH, Shuji
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
We interviewed and surveyed the four people who worked in the central position in school or the educational administration. Almost twenty years have passed since the necessity of the principal’s leadership was stressed in reports in the Central Education Council with decentralization of local power. In this paper, we accurately surveyed how the four people grow up as teacher and what the four people coped with as managerial post and we analyzed them. The result of this analysis has an important meaning as the basic process for the foundation of Teaching Profession Graduate School System in Akita University graduate school. |
|
言語 |
en |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
巻 70,
p. 159-168,
発行日 2015-03-01
|
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13485288 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11458538 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部 |
|
言語 |
ja |