WEKO3
アイテム
知的障害特別支援学校における「遊びの指導」についての教師の意識 ―「 遊びの指導」の意義及び課題を中心に ―
http://hdl.handle.net/10295/2817
http://hdl.handle.net/10295/2817f6e03f7a-84f3-4405-9f5c-12eb81855a6e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kbk70(125).pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-05-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 知的障害特別支援学校における「遊びの指導」についての教師の意識 ―「 遊びの指導」の意義及び課題を中心に ― | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Survey on awareness of teachers about teaching “play” in schools for special needs education for children with intellectual disabilities : On the significance and issues of teaching “play”. | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teaching “play” | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | schools for special needs education for children with intellectual disabilities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
作成者 |
進藤, 拓歩
× 進藤, 拓歩× 今野, 和夫× SHINDO, Takuho× KONNO, Kazuo |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Teaching “play” is an important curriculum of integrating domains and subjects in schools for special needs education for children with intellectual disabilities. These days teaching “play”has been used as an important tool of training and carrier education. But teachers seem to have difficulties in teaching “play”. In this paper we examined the awareness of teachers about the significance and issues of teaching “play”by a questionnaire. It was especially pointed out as an important issue in future taching “play” that teachers should pay attention to understanding of children who play in teaching“play”. | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 70, p. 125-141, 発行日 2015-03-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13485288 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11458538 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |