ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第33号 (11B1b)

LD等を対象とする通級指導教室の現状と課題 -学級担任との連携に視点をあてて-

http://hdl.handle.net/10295/2646
http://hdl.handle.net/10295/2646
69d781fe-489a-496b-a97d-a7efa12fe639
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis33(67).pdf jis33(67).pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-31
タイトル
タイトル LD等を対象とする通級指導教室の現状と課題 -学級担任との連携に視点をあてて-
その他のタイトル
その他のタイトル The Current State and Issues in "Tsukyu" Classes for Students with Learning Disabilities, Etc
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 発達障害
主題
主題Scheme Other
主題 通級担当者
主題
主題Scheme Other
主題 学級担任
主題
主題Scheme Other
主題 連携
主題
主題Scheme Other
主題 Developmental disorders
主題
主題Scheme Other
主題 Teachers in charge of tsukyu classes
主題
主題Scheme Other
主題 Teachers in charge of regular classes
主題
主題Scheme Other
主題 Coordination
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 相原, 章子

× 相原, 章子

相原, 章子

Search repository
武田, 篤

× 武田, 篤

武田, 篤

Search repository
AIHARA, Syouko

× AIHARA, Syouko

en AIHARA, Syouko

Search repository
TAKEDA, Atsushi

× TAKEDA, Atsushi

en TAKEDA, Atsushi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 特別支援教育が本格的にスタートし,これまで特別な支援の対象とされてこなかった通常の学級で学ぶ発達障害の児童生徒にも適切な支援が求められている.このような流れの中で,2006年度からLD(学習障害)等が「通級による指導」の対象に新たに加わった.そこで本研究では,LD等の通級指導教室の現状を把握するとともに通級担当者と通常学級担任の連携上の課題を明らかにすることとした.秋田県内の通級指導教室に通う児童生徒の学級担任と通級指導担当者を対象に連携に関するアンケート調査を実施した.連携の方法として直接的な話し合いや意見交換を両者とも重要視していた.また,自校通級に比べ他校通級の方が連携上の困難を抱えていた.これらの結果をもとに,今後の連携充実に向けての課題が検討された.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 With special support education underway in earnest,appropriate support is being urged for schoolchildren with developmental disorders who attend regular classes and who had not been provided special support in the past. Amid this development, learning disabilities(LD), etc.,were added newly to the range of "learning in tsukyu classes(resource rooms)" since FY2006. Hence, this study examines into the current state of tsukyu classes for LD, etc., and to identify the issues in coordination of action between teachers of tsukyu classes and those in charge of regular classes. A questionnaire survey was conducted on teachers in charge of regular classes,as well as teachers in charge of tsukyu learning, in Akita Prefecture. Both teachers placed emphasis on direct dialogue and information exchange as the method for coordinating action. It was also found that there are coordination problems for attendance in tsukyu classes in schools located away from the locality vis-a-vis attendance of such classes in the local school. Along with the findings, the problems in improving coordination in the future were examined.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

号 33, p. 67-77, 発行日 2011-05-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:30:58.278476
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3