ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第36号 (11B1b)

数学科教員養成における中国の現状と課題

http://hdl.handle.net/10295/2619
http://hdl.handle.net/10295/2619
95bd836b-6cac-482d-be5e-c77ba2136797
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis36(21).pdf jis36(21).pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-28
タイトル
タイトル 数学科教員養成における中国の現状と課題
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on the Training of School Mathematics Teachers in China
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 教師資格制度
主題
主題Scheme Other
主題 高等師範院校
主題
主題Scheme Other
主題 数学科教員養成カリキュラム
主題
主題Scheme Other
主題 大学数学と学校数学
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher Certificate System
主題
主題Scheme Other
主題 Teachers College and Normal University
主題
主題Scheme Other
主題 Mathematics Teacher Training Curriculum
主題
主題Scheme Other
主題 University Mathematics and School Mathematics
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 李, 淑文

× 李, 淑文

李, 淑文

Search repository
杜, 威

× 杜, 威

杜, 威

Search repository
Li, Shuwen

× Li, Shuwen

en Li, Shuwen

Search repository
Du, Wei

× Du, Wei

en Du, Wei

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、東北師範大学を事例として中国の数学科教員養成の実態を整理分析し、その特徴と課題を明らかにしたものである。教員免許制度がすでに成立したが、全国の統一基準がなく、養成機関独自でカリキュラムを設けて養成を実施していること、非教員養成系大学でも養成を行っていること、カリキュラムの設計は教科専門に比重を掛けていること、教育実習など実践的能力の形成に時間を多めに掛けていることといった中国の数学科教員養成の特徴を明らかにした。また、教職課程科目の全体に対する割合を高める必要があること、大学数学と学校数学とのつがなりなどを重要視すべきであること、理論と実践の結びつきを強調すべきであることなどは、中国の数学科教員養成の今後の発展にとって大切であることを指摘した。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this research is to analyze the actual condition of school mathematics teacher training and to clarify the feature and issue by study on the case of Northeast Normal University in China. We have clarified the following three findings through this research. First, although the teachers training system has become law, there is no national standard for the curriculum of the teachers training, and, the teachers colleges build own original curriculum in order to carry out their teacher training now. Second, it is the common characteristics that they put specific gravity on a special subject in teacher training curriculum. Third, there is much time to carry out practice teaching in teacher training curriculum. And finally, we pointed out that to raise the rate of a teacher-training course subject, and to think relation of university mathematics and school mathematics, and to emphasize connection of theory and practice were all important in order to develop Chinese mathematics teacher training.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

号 36, p. 21-28, 発行日 2014-05-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:31:12.666148
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3