ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第69集 (10B2b)

特別支援学校に在籍する知的発達に遅れのない発達障害児の現状と課題(3) : 生徒指導上の新たな課題と対応

http://hdl.handle.net/10295/2459
http://hdl.handle.net/10295/2459
f44aa3b1-6818-4b64-a32f-1280dd23a0ee
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk69(81).pdf kbk69(81).pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-26
タイトル
タイトル 特別支援学校に在籍する知的発達に遅れのない発達障害児の現状と課題(3) : 生徒指導上の新たな課題と対応
その他のタイトル
その他のタイトル The Current Conditions and Issues in Children with Developmental Disorders Enrolled in Special Supports Schools but without Intellectual Retardation (3) : Issues and Action on Student Guidance
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 special supports school
主題
主題Scheme Other
主題 developmental disorder
主題
主題Scheme Other
主題 questionnaire survey
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 熊地, 需

× 熊地, 需

熊地, 需

Search repository
佐藤, 圭吾

× 佐藤, 圭吾

佐藤, 圭吾

Search repository
藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

藤井, 慶博

Search repository
斎藤, 孝

× 斎藤, 孝

斎藤, 孝

Search repository
武田, 篤

× 武田, 篤

武田, 篤

Search repository
KUMACHI, Motomu

× KUMACHI, Motomu

en KUMACHI, Motomu

Search repository
SATO, Keigo

× SATO, Keigo

en SATO, Keigo

Search repository
FUJII, Yoshihiro

× FUJII, Yoshihiro

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
SAITO, Takashi

× SAITO, Takashi

en SAITO, Takashi

Search repository
TAKEDA, Atsushi

× TAKEDA, Atsushi

en TAKEDA, Atsushi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In the past several years, children with developmental disorders but without intellectual retardation were being admitted to special support schools. This was causing new problems in student guidance. In this study, a questionnaire survey had been conducted on special support school on the issues and actions taken in dealing with guidance of such children. The findings revealed the need to deal with conduct in violation of the law or that can potentially lead to juvenile delinquency. For this reason, cooperation with the police and other related organizations became necessary, in addition to support from welfare and medical institutions. In addition, development of an internal system for schoolwide support, rather than delegating the tasks to the homeroom teacher, was urged to address the issues. Among these children, there were quite a few who showed little work incentive and showed signs of becoming isolated and reclusive, and refusing to venture out of home in the future. For this reason, guidance on career paths centering around skill workshops was inadequate for them. A new educational approach focused on developing work motivation while building experience in social interaction was called for.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 69, p. 81-85, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:41:41.996313
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3