ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第69集 (10B2b)

知的障害特別支援学校における「遊びの指導」の課題 : 「遊びの指導」における子どもの内面理解について

http://hdl.handle.net/10295/2458
http://hdl.handle.net/10295/2458
ca8467eb-55d3-4be2-aab3-32af43b39c8a
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk69(73).pdf kbk69(73).pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-26
タイトル
タイトル 知的障害特別支援学校における「遊びの指導」の課題 : 「遊びの指導」における子どもの内面理解について
その他のタイトル
その他のタイトル The issues of teaching 'Play' in schools for special needs education for children with intellectual disabilities : On the comprehension of inner aspects of children who are playing in teaching 'Play'
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 teaching 'Play'
主題
主題Scheme Other
主題 schools for special needs education for children with intellectual disabilities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 進藤, 拓歩

× 進藤, 拓歩

進藤, 拓歩

Search repository
今野, 和夫

× 今野, 和夫

今野, 和夫

Search repository
SHINDO, Takuho

× SHINDO, Takuho

en SHINDO, Takuho

Search repository
KONNO, Kazuo

× KONNO, Kazuo

en KONNO, Kazuo

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 特別支援学校には,領域と教科を合わせたカリキュラムの一つとして,「遊びの指導」というものがある。その現状と課題を明らかにするために,筆者らは,特別支援学校における「遊びの指導」を観察し,また「遊びの指導」に関する研究会にも参加した。その結果,「遊びの指導」に際して,教師たちは,遊びの行為的・現象的側面の把握に目を奪われがちであり,遊んでいる児童の内面的な側面(心情,動機など)を見逃しがちであることが明らかにされた。そして,「遊びの指導」の課題として,このような内面的な側面の把握の重要性を指摘した。また,「遊びの指導」の最中には,「遊びの理解」も忘れてはならないことを指摘した。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Teaching ‘play’ is a curriculum of integrating domains and subjects in schools for special education for children with disabilities. In this paper, we observed the teaching ‘play’, and participated in the discussion on teaching ‘play’ in schools for special education for children with disabilities. It was suggested that teachers were difficult to catch the inner aspects of children who were playing. In addition, we pointed out that catching the inner aspects of children in teaching ‘play’ was important for understanding children, and teachers should not neglect the inner aspects of children in teaching ‘play’
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 69, p. 73-80, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:41:42.713209
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3