ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第69集 (10B2b)

開発された柔道映像教材における運動課題の特性 : 提示内容の有効性

http://hdl.handle.net/10295/2455
http://hdl.handle.net/10295/2455
617a5e66-fc1a-4a4d-b11b-92f0a587fb1d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk69(37).pdf kbk69(37).pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-26
タイトル
タイトル 開発された柔道映像教材における運動課題の特性 : 提示内容の有効性
その他のタイトル
その他のタイトル The Features of the Movement Tasks in the Developed Visual Educational Materials for Judo : The Effectiveness of the Presentation Contents
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 judo
主題
主題Scheme Other
主題 visual educational material
主題
主題Scheme Other
主題 movement task
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 三戸, 範之

× 三戸, 範之

三戸, 範之

Search repository
津谷, 泰介

× 津谷, 泰介

津谷, 泰介

Search repository
SANNOHE, Noriyuki

× SANNOHE, Noriyuki

en SANNOHE, Noriyuki

Search repository
TSUYA, Taisuke

× TSUYA, Taisuke

en TSUYA, Taisuke

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to examine the features of the movement tasks in the developed visual educational materials for judo. The movement tasks comprised in the visual educational materials were Rei, Ukemi, throwing techniques, and grappling techniques. The presentation contents of the movement tasks were the whole movement process, graded instruction, wrong movements, consideration for safety, traditional actions, and utilization of games. Impression analyses by means of other-observation were conducted. Results demonstrated that the whole movement process was presented in each movement task effectively. Graded instruction, wrong movements, consideration for safety, and utilization of games were presented in many movement tasks effectively. Effective presentations about traditional actions were obserbed only in a few movement tasks. It was implied that methods for presenting traditional actions were problems in many movement tasks. The knowledge of this study will contribute to the improvement of instruction in judo classes, and the development of more appropriate visual educational materials.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 69, p. 37-42, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:41:45.080648
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3