WEKO3
アイテム
数学教育における教材開発の研究II : 小学校算数科における補数の定義の拡張的扱い
http://hdl.handle.net/10295/2451
http://hdl.handle.net/10295/24519c925e14-8243-4410-a8e9-eb0ed5cbd3a6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-05-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 数学教育における教材開発の研究II : 小学校算数科における補数の定義の拡張的扱い | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Research on Development of teaching materials in Mathematical Education : Expansion of the definition of the Complement Number in Elementary Mathematics | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | complement number | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | unit number | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
作成者 |
佐藤, 学
× 佐藤, 学× SATO, Manabu |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | We have studied the handling expansively complement the definition of “a+b=u.a and b are natural numbers. a is the complement number of b.b is the complement number of a”. I have examined “Need as viewed from the system of number calculation”, “Expectations that learning toexpand” and “Specific pattern of decomposition of addend”. The unit numbers are 10 and 20,30,100,1000. Future issues are considered from the aspect of learning and transition state of understanding of children. | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 69, p. 1-6, 発行日 2014-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13485288 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11458538 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |