Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2012-09-06 |
タイトル |
|
|
タイトル |
附属特別支援学校と附属幼稚園・小学校・中学校との交流活動の実践 ~幼児児童生徒の変容と教員へのアンケート調査を中心に~ |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Action of Exchange Activities with Akita University Attached Special Support School, and Attached Kindergarten, Elementary School and Junior High School |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
大学附属学校園 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
交流活動 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ノーマライゼーション |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
特別支援学校 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
University affiliated schools and kindergarten |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
exchange activities |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
normalization |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
special support school |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
作成者 |
北島, 英樹
小野, 直子
姫野, 完治
KITAJIMA, Hideki
ONO, Naoko
HIMENO, Kanji
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
秋田大学教育文化学部附属学校園は,同敷地内に四校園が隣接するという全国的にも数少ない教育環境に恵まれている.そこで,本研究では,この恵まれた環境を生かし,特別支援学校が幼稚園,小学校,中学校とそれぞれ継続的に交流活動を行った成果について検証する. |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The kindergarten, elementary, junior high and special support schools operated under the Faculty of Education and Human Studies, Akita University, comprise one of the few examples of affiliated schools in the country that provide an integrated educational environment due in part to their lose physical proximity. This study examines the accomplishments of the continuous exchange program run between the special support school and the kindergarten, elementary school, and junior high schools, respectively, as they make the most out of their rare surroundings. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要
号 34,
p. 203-213,
発行日 2012-05-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13449214 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11532120 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |