ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第34号 (11B1b)

校内授業研究を推進する学校組織と教師文化に関する研究(1)

http://hdl.handle.net/10295/1978
http://hdl.handle.net/10295/1978
47717b98-375e-4038-91ae-9c564d85b593
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis34(157).pdf jis34(157).pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-09-06
タイトル
タイトル 校内授業研究を推進する学校組織と教師文化に関する研究(1)
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on School Organization and Teachers' Culture to Make Progress Lesson Study (1)
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 校内授業研究
主題
主題Scheme Other
主題 学校組織
主題
主題Scheme Other
主題 教師文化
主題
主題Scheme Other
主題 同僚性
主題
主題Scheme Other
主題 Lesson Study
主題
主題Scheme Other
主題 School Organization
主題
主題Scheme Other
主題 Teachers' Culture
主題
主題Scheme Other
主題 Collegiality
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 姫野, 完治

× 姫野, 完治

姫野, 完治

Search repository
HIMENO, Kanji

× HIMENO, Kanji

en HIMENO, Kanji

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文では,学校組織や教師文化校内授業研究に関する先行研究を概観するとともに,小学校,中学校,高等学校における管理職や研究主任等を対象とした質問紙調査を行うことを通して,校内授業研究の現状と課題を探索した校種によって校内授業研究の実施形態や一人あたりの授業時数が大きく異なること,教師個々の自己研讃が重んじられる高等学校と比べ,小学校や中学校では組織的・協働的に取り組む文化が形成されていること等を明らかにした.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this article is to review the research on school organization and teachers’ culture, lesson study, to clarify the present condition and problems on the base of questionnaire to school readers in elementary school, junior high school, and high school. The analysis of the results revealed the following findings. (1) A frequency and method, class of lesson study is varies with the kind of school. (2) There is organizational and collaborative culture to make progress lesson study in elementary school and junior high school, in comparison with high school which respects self study.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

号 34, p. 157-167, 発行日 2012-05-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:45:52.126408
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3