ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第33号 (11B1b)

公立中学校におけるワークショップ型校内研修を核にした授業力向上の取組 -学校改善プランに即した一年間の実践を通して-

http://hdl.handle.net/10295/1964
http://hdl.handle.net/10295/1964
dffc0bb7-f847-448d-9241-098482499515
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis33(111).pdf jis33(111).pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-09-06
タイトル
タイトル 公立中学校におけるワークショップ型校内研修を核にした授業力向上の取組 -学校改善プランに即した一年間の実践を通して-
その他のタイトル
その他のタイトル An Approach for Improvement of Teacher's Competency of Lesson Management by the Workshop Type Inservice Training in Public Junior High School
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 専門職としての力量
主題
主題Scheme Other
主題 教師の成長
主題
主題Scheme Other
主題 現職教育
主題
主題Scheme Other
主題 校内授業研修会
主題
主題Scheme Other
主題 学力向上
主題
主題Scheme Other
主題 Professional skills
主題
主題Scheme Other
主題 Development of teacher qualities
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher education
主題
主題Scheme Other
主題 In-service teacher training
主題
主題Scheme Other
主題 Improvement of scholastic attainments
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 浦野, 弘

× 浦野, 弘

浦野, 弘

Search repository
URANO, Hiroshi

× URANO, Hiroshi

en URANO, Hiroshi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,教師相互の協同によるワークショップ型研修方式を取り入れ,生徒の学力向上を目指した校内研修会の在り方を4年間にわたり改善してきた潟上市立天王中学校を対象に,2010年度の実践をもとに,教師の授業力向上のための研修と生徒の学力向上の成果について報告している.授業を対象にし,授業力向上を目指す校内研修会そのものと,それを支える教員間の共通理解を得るための職員会議等を含めた「校内研修」の体制が効果的に機能したことを示している.また,天中方式という付箋紙を用いたワークショップ型研修会が効果的であることをアンケート調査から明らかにし,さらには外部講師との連携による研修会の効果が大きいことを示している.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This research was researched at Tennou Junior High School, Katagami-City, Akita-Prefecture. The principal of this school adopted in-service teacher training in the school using the workshop type method by the collaboration between teachers. And he had promoted the improvement of the in-service teacher training aiming at student’s improvement of scholastic attainments. It reports on the result of training for teacher’s competency of lesson management and student’s improvement of scholastic attainments based on the practice in fiscal year 2010. It is reported that it functioned as the following are effective. The first is in-service training in school’s aim: It improves to the target in tended for the instruction of teacher’s competency of lesson management. The second is in-service training in school’s system: System of in-service teacher training in school including the teachers’ meeting etc. to obtain the common understanding between teachers. It is clarified that the in-service training in school of the workshop type that the tag paper used is effective from the result of the questionnaire survey. And the learning of the teacher who had used the in-service teacher training in school rises when there was an invitation lecturer was suggested.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

号 33, p. 111-121, 発行日 2011-05-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:45:55.824259
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3