WEKO3
アイテム
保育者の計画理解における情緒性 --「ねらい」としての「楽しむ」ということばの周辺--
http://hdl.handle.net/10295/1737
http://hdl.handle.net/10295/1737251826fa-9d86-445d-a784-f4f368f9cc2e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-09-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 保育者の計画理解における情緒性 --「ねらい」としての「楽しむ」ということばの周辺-- | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Emotional Expressions of Kindergarten Teachers Concerning the Planning of Child Care and Education:Connotation of the Word "TANOSHIMU(to enjoy)" as an Aim | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | kindergarten education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | understand the meaning of "education design" | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | aim | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | emotional expression | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | word of "TANOSHIMU(to enjoy)" | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
作成者 |
奥山, 順子
× 奥山, 順子
× OKUYAMA, Junko
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | It is an important task for kindergarten teachers to understand the meaning of "educational design" practice "play-oriented education". This study aimed to discuss teachers' sense of planning or sense of child care and education in terms of emotional expressions, focusing on the word of "TANOSHIMU (to enjoy)" in the description of the aim of child care and education. It was shown that the expression of``TANOSHIMU" was frequently used for the description of the aim. It was indicated there were some possibilities that the connotation of "TANOSHIMU" might turn to be vulgarization, and that it was closely related to guarantee of children's voluntariness. In addition, the vulgarization of child care and education led by emotional expressions cast shadows on the guarantee of quality of child care and education amid a pile of various activities for the sake of parents. | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 65, p. 13-20, 発行日 2010-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13485288 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11458538 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |