WEKO3
アイテム
認識と解釈 - 『殉教者行伝』の解釈を中心に -
http://hdl.handle.net/10295/1125
http://hdl.handle.net/10295/11251000a595-080d-4cb7-acff-faab24a8b646
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 認識と解釈 - 『殉教者行伝』の解釈を中心に - | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Cognition and Interpretation - Chiefly Concerned with "Acta Martyrum" - | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 殉教者行伝 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Acta Martyrum | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
作成者 |
持田, 行雄
× 持田, 行雄
× MOCHIDA, Yukio
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This paper is an attempt to consider what the understanding of historical materials is on the assumption that ethics is a science based upon documents. "Acta martyrum", reporting the martyrdoms in the persecution ages, has only a little historical credibility. Hence a new way to understand the documents must be sought for. A clue to solve the problem must be found by the method of the existential interpretation of the modern Protestant theology. It will be a future task for Christian ethics to reconsider "Acta martyrum" in terms of the existential interprepation; for so far" Acta martyrum" as historical materials has been so much neglected. |
|||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育部研究紀要 人文科学・社会科学 en : Memoirs of the Faculty of Education, Akita University. The humanities & the social sciences 巻 32, p. 17-31, 発行日 1982-02-27 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 03870103 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00010293 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育学部 |