ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第61集 (10B2b)

小学校5年生の向社会性と自己統制力の育成を目指した教育実践に関する研究

http://hdl.handle.net/10295/566
http://hdl.handle.net/10295/566
1bb617b7-5373-49af-bde6-ab12cb448e4a
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyobunk61a.pdf kyobunk61a.pdf (939.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-03
タイトル
タイトル 小学校5年生の向社会性と自己統制力の育成を目指した教育実践に関する研究
その他のタイトル
その他のタイトル An Educational Practice Aiming for the Improvement of Fifth Graders' Behaviors and Self-control
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 向社会性
主題
主題Scheme Other
主題 自己統制力
主題
主題Scheme Other
主題 教育実践
主題
主題Scheme Other
主題 小学校5年生
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 楼谷, 明美

× 楼谷, 明美

楼谷, 明美

Search repository
澤井, セイ子

× 澤井, セイ子

澤井, セイ子

Search repository
桂田, 恵美子

× 桂田, 恵美子

桂田, 恵美子

Search repository
Sakuraya, Akemi

× Sakuraya, Akemi

en Sakuraya, Akemi

Search repository
Sawai, Seiko

× Sawai, Seiko

en Sawai, Seiko

Search repository
Katsurada, Emiko

× Katsurada, Emiko

en Katsurada, Emiko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Problems prevailing among children such as bullying at school, dysfunctional classes, impulsive behaviors, and juvenile crimes suggest the lack of children's social development. Lack of self-control ability and pro-social attitudes/behaviors in particular seem to be related to those problems. To develop children's socially appropriate attitudes/behaviors is one of the purposes of education in school. Based on the Reichwein' s educational philosophy (1937) and the theory of children's development of self-control (Kashiwagi, 1983), a special curriculum was developed and implemented through a year in a class of 5thgraders. The characteristic of the curriculum was closely connecting three subjects of moral education, the integrated course, and extracurricular activities for the purpose of promoting the children's pro-social attitudes/behaviors and self-control abilities by solidly establishing their internal moral standards.     This educational practice based on ths special curriculum was evaluated by longitudinally assessing the target children' s pro-social attitudes and self-control abilitiesand also by comparing them with those of the control group. The results indicated the effectiveness of this practice. An importance of curriculum development for the moral education class, the integrated course, and extracurricular activities was discussed.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 61, p. 1-8, 発行日 2006-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:01:15.358984
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3