ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第62集 (10B2b)

幼稚園教育における計画の位置づけ -- 保育者の計画理解と「遊びを中心とする保育」 --

http://hdl.handle.net/10295/492
http://hdl.handle.net/10295/492
88f162a1-5f54-43aa-8ddd-ebb8ef23ef51
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronbun-k5.pdf ronbun-k5.pdf (373.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-02-09
タイトル
タイトル 幼稚園教育における計画の位置づけ -- 保育者の計画理解と「遊びを中心とする保育」 --
その他のタイトル
その他のタイトル Positioning of Planning in Kindergarten Education: "Play-oriented Education" an Kindergarten Teachers' Understanding of its Planning.
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 formulation of instruction plans
主題
主題Scheme Other
主題 Play-oriented kindergarten education
主題
主題Scheme Other
主題 understanding of education planning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 奥山, 順子

× 奥山, 順子

奥山, 順子

Search repository
山名, 裕子

× 山名, 裕子

en 山名, 裕子

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this Paper is to reveal how important it is that kindergarten teachers should understand the significance of education planning in order to realize "play-oriented education." A questionnaire survey that required all the kindergarten teachers in Akita Prefecture was intended to reveal the current situation of the curriculum and its education planning, as well as their attitudes towards it, and the problems regarding this matter. The results indicated that kindergarten teachers did not place emphasis on their curriculum and its planning when they supported children at play although they recognized their importance. Lt was shown that kindergarten teachers thought that the curriculum and its planning were for other activities than children's spontaneous activities of play. It was also suggested that management-oriented services that would be attractive for parents turned out to be a burden for kindergarten teachers, and that that kind of services prevent them from developing their education planning for "play-oriented education."
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 62, p. 43-51, 発行日 2007-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:02:14.526581
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3