WEKO3
アイテム
大学院における実践的教員養成カリキュラムに関する考察
http://hdl.handle.net/10295/490
http://hdl.handle.net/10295/490ba193dc3-9b53-4333-8483-79e9fc42dc7c
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2008-02-09 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 大学院における実践的教員養成カリキュラムに関する考察 | |||||||||
| その他のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | Practical Curriculum for Teacher Education in a Graduate School | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Teacher Education | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Practical Curriculum | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Professional Graduate School | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 作成者 |
佐藤, 修司
× 佐藤, 修司
× SATO, Shuji
|
|||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | The purpose of this research is to consider a condition necessary to construct practical curriculum for teacher education in graduate schools. First l have examined the discussion in the Central Education Council about a professional graduate school for teacher education. And I also have examined advanced cases of Okayama University, Chiba University and Hyogo University of Teacher Education. On the base of the examination, I have analyzed new subjects set up in this year for Teacher Education GP, managed by Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology. | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| 書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 62, p. 25-33, 発行日 2007-03-01 |
|||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 13485288 | |||||||||
| NCID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11458538 | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||||||