WEKO3
アイテム
教職員一人一人の学校参画意識を高めるマネジメント −学校の教育力の向上に向けた校内研修の在り方−
https://doi.org/10.20569/00005906
https://doi.org/10.20569/000059067ec16c95-dd76-4ded-8f2d-6a9ccf011910
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-16 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 教職員一人一人の学校参画意識を高めるマネジメント −学校の教育力の向上に向けた校内研修の在り方− | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Management to Raise Awareness of School Participation by each Faculty Member -In-school Training to Improve Educational Ability of Schools- | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Professional development | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | self-development | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | school participation awareness | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | team school | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | reflection | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.20569/00005906 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
作成者 |
伊藤, 充敏
× 伊藤, 充敏
× 佐藤, 修司
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Responding to complex, diversified, and serious educational issues, realizing an educational curriculum to acquire the qualities and abilities required by children, and "work style reform" to secure time to face children, the key word that connects all the efforts such as promotion is the realization of "team school". In order for faculty and staff to engage in educational activities as a "team," they must work to improve the qualities and abilities of the faculty and staff group, and the enhancement of in-school training that plays a part in this is an important factor. The school is composed of faculty members of various ages and characteristics, and each faculty member has individual differences in awareness of self-development and professional development. Consider the management of in-school training that contributes to improvement. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 77, p. 59-67, 発行日 2022-03-01 |
|||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||||||||||
言語 | ja |