ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第77集

教職員一人一人の学校参画意識を高めるマネジメント −学校の教育力の向上に向けた校内研修の在り方−

https://doi.org/10.20569/00005906
https://doi.org/10.20569/00005906
7ec16c95-dd76-4ded-8f2d-6a9ccf011910
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk77(59).pdf kbk77(59) (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-16
タイトル
タイトル 教職員一人一人の学校参画意識を高めるマネジメント −学校の教育力の向上に向けた校内研修の在り方−
言語 ja
タイトル
タイトル Management to Raise Awareness of School Participation by each Faculty Member -In-school Training to Improve Educational Ability of Schools-
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Professional development
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-development
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 school participation awareness
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 team school
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflection
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005906
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 伊藤, 充敏

× 伊藤, 充敏

ja 伊藤, 充敏

en ITO, Mitsutoshi

Search repository
佐藤, 修司

× 佐藤, 修司

ja 佐藤, 修司

en SATOH, Shuji

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Responding to complex, diversified, and serious educational issues, realizing an educational curriculum to acquire the qualities and abilities required by children, and "work style reform" to secure time to face children, the key word that connects all the efforts such as promotion is the realization of "team school". In order for faculty and staff to engage in educational activities as a "team," they must work to improve the qualities and abilities of the faculty and staff group, and the enhancement of in-school training that plays a part in this is an important factor. The school is composed of faculty members of various ages and characteristics, and each faculty member has individual differences in awareness of self-development and professional development. Consider the management of in-school training that contributes to improvement.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 77, p. 59-67, 発行日 2022-03-01
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:44:23.457801
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3