WEKO3
アイテム
「北海道・北東北の縄文遺跡群」世界文化遺産登録までの変遷と教育資産としての可能性
https://doi.org/10.20569/00005905
https://doi.org/10.20569/00005905f0d91368-6738-4774-8acd-a888e129bad7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kbk77(49) (1.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「北海道・北東北の縄文遺跡群」世界文化遺産登録までの変遷と教育資産としての可能性 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | "Jomon Prehistoric Sites in Northern Japan" Transition to World Cultural Heritage registration and potential as an educational asset | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | World Cultural Heritage | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Jomon Prehistoric Sites | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | World Heritage Education | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning Our Roots in Akita | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00005905 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
作成者 |
近江谷, 正幸
× 近江谷, 正幸× 鎌田, 信 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The "Jomon Prehistoric Sites in Northern Japan" including the Jomon Ruins "Oyu Stone Circles" and "Isedotai Stone Circles" located in Akita Prefecture have been registered as World Cultural Heritage Sites. The report summarizes the story of fifteen years of twists and turns until it was registered as a World Cultural Heritage, and describes the value of the Jomon Prehistoric Sites as a World Heritage from the standpoint of a World Heritage registration promoter on the Akita Prefecture side. In addition, when considering World Heritage Education from the perspective of ESD (Education for Sustainable Development), we reconsider "Oyu Stone Circles" and "Isedotai Stone Circles" as educational assets from the perspective of "Learning Our Roots in Akita." The junior volunteer guide project at "Isedotai Stone Circles" can serve as an example and it is in line with "Learning Our Roots in Akita." It is argured that the project should be promoted as a foundation for world heritage education that best utilizes the characteristics of this prefecture's education. | |||||
言語 | en | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 77, p. 49-57, 発行日 2022-03-01 |
|||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||
言語 | ja |