Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2007-12-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「超伝導」に関するITを活用した新しい理科教材の開発 |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Development and Use of Instructional Materials for Natural Science on the Web : A Case of Teaching Superconductivity |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
インターネット |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ウェブ |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ウェブページ |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
超伝導 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
理科教材 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
アンケート |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Internet |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Web |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Webpage |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Superconductivity |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Teaching Materials of Natural Sciences |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Questionnaires |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
作成者 |
浜井, 三洋
留野, 泉
和田, 光弘
上田, 晴彦
小松, 正武
山岡, 剛
HAMAI, Sanyo
TOMENO, Izumi
WADA, Mitsuhiro
UEDA, Haruhiko
KOMATSU, Masamu
YAMAOKA, Tsuyoshi
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The present paper is a report of the process of developing a Webpage onto the server of the Faculty of Education and Human Studies at Akita University. The material involves both still and motion pictures in an attempt to help students understand better the mechanism of superconductivity. A glossary is attached to the material, so it may help students find a definition of unfamiliar words by simply clicking the target word. A set of questionnaires was also prepared, whereby the user may send their opinions about the material to the developer. The material was subsequently reviewed by the students of Akita Fuzoku junior high school. Based on their comments, improvement was made on the material with respect to the one which dealt with the Linear Motorcar as an application model of teaching students the notion of superconductivity. The paper concludes with several suggestions for implementing the system for instruction students in the most effective manner. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要
巻 26,
p. 101-110,
発行日 2004-04-30
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13449214 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11532120 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部 |