ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第26号 (11B1b)

学校現場におけるADHD(注意欠陥/多動性障害)の現状と課題 : 秋田県内の情緒障害学級の実態調査から

http://hdl.handle.net/10295/249
http://hdl.handle.net/10295/249
7266cf7d-6cac-43e8-b583-f97e4f4cfa4c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004256840.pdf KJ00004256840.pdf (874.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-14
タイトル
タイトル 学校現場におけるADHD(注意欠陥/多動性障害)の現状と課題 : 秋田県内の情緒障害学級の実態調査から
その他のタイトル
その他のタイトル Issues of Support to Students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder : Findings from the Survey Research of Special Class for Emotional Disturbances in Akita Prefecture
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 ADHD
主題
主題Scheme Other
主題 学校
主題
主題Scheme Other
主題 教師
主題
主題Scheme Other
主題 支援
主題
主題Scheme Other
主題 ADHD
主題
主題Scheme Other
主題 School
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher
主題
主題Scheme Other
主題 Support
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 武田, 篤

× 武田, 篤

武田, 篤

Search repository
嶋宮, 幸恵

× 嶋宮, 幸恵

嶋宮, 幸恵

Search repository
藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

藤井, 慶博

Search repository
TAKEDA, Atsushi

× TAKEDA, Atsushi

en TAKEDA, Atsushi

Search repository
SHIMAMIYA, Yukie

× SHIMAMIYA, Yukie

en SHIMAMIYA, Yukie

Search repository
Fujii, Yoshihiro

× Fujii, Yoshihiro

en Fujii, Yoshihiro

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The present paper is a report of the survey research that was carried out to investigate how teachers would be supporting students with Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). The questionnaire inquiring behavioral features of ADHD and difficulty in supporting was sent for the teachers who take charge of pupils with ADHD. The results indicated that the problems that teachers experienced most frequently thus requiring urgency involved a variety of repulsive behaviors the students with ADHD. By way of illustration, it was reported that there were students who would often run away from the classroom, behaved impulsively, and so forth. There were also those students who were reportedly not able to get along with peers, who even displayed rebellious behaviors toward teachers. Teachers in charge of a special class for such students wished to take part in in-service training courses. They also requested that a network system be established between teachers, parents, and medical institutions. The paper concludes with a proposal that a comprehensive system be established, whereby all the parties concerned would become able to cooperate with each other.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要

巻 26, p. 47-56, 発行日 2004-04-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:06:50.508533
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3