ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第59巻 (10B2b)

特異的言語発達遅滞児の予後 : 発達検査を用いた予後の予測

http://hdl.handle.net/10295/190
http://hdl.handle.net/10295/190
9b40f703-0fff-4fbb-891b-49f103896747
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004249649.pdf KJ00004249649.pdf (560.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-14
タイトル
タイトル 特異的言語発達遅滞児の予後 : 発達検査を用いた予後の予測
その他のタイトル
その他のタイトル Study on Prediction of Prognosis in Specific Language Impaired Preschoolers
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 developmental test
主題
主題Scheme Other
主題 specific language impairment
主題
主題Scheme Other
主題 language development
主題
主題Scheme Other
主題 prognosis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 武田, 篤

× 武田, 篤

武田, 篤

Search repository
TAKEDA, Atsushi

× TAKEDA, Atsushi

en TAKEDA, Atsushi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study was carried out in order to predict the prognosis of children with specific language impairment. Subjects were 134 children who were diagnosed as specific language impairment under the age of three. Their language development was estimated by the developmental test (Kyoto scale of psychological development). They were follow up before the entrance into primary school. Cox's proportional hazard regression model was used to investigate whether any factors of the developmental test were confounding the underlying catch up time. The language-social developmental quotient on Kyoto scale of psychological development was identified as prognostic factors of catch up time. It was useful for purpose of prognosis to classify specific language impairment into two subtypes according to the results of the language-social developmental quotient. In the group having language-social developmental quotient below 72.5, the prognosis of language development was poor. These children should be received continuous intervention as early as preschool period.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 59, p. 21-25, 発行日 2004-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:07:52.211596
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3