ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第75集

重複障害児の個に応じた指導の在り方に関する研究 — 自立活動における個別の指導計画の作成を通して —

https://doi.org/10.20569/00005172
https://doi.org/10.20569/00005172
ffa23dca-4b37-416f-9f71-3e5f56682339
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk75(35).pdf kbk75(35) (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-08
タイトル
タイトル 重複障害児の個に応じた指導の在り方に関する研究 — 自立活動における個別の指導計画の作成を通して —
その他のタイトル
その他のタイトル Study on the Approach to Personalized Guidance for Children with Multiple Disabilities - Through Planning Personalized Guidance on Independent Living -
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Independent living
主題
主題Scheme Other
主題 personalized guidance planning
主題
主題Scheme Other
主題 personalized guidance
主題
主題Scheme Other
主題 children with multiple
主題
主題Scheme Other
主題 disabilities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005172
ID登録タイプ JaLC
作成者 谷村, 佳則

× 谷村, 佳則

谷村, 佳則

Search repository
TANIMURA, Kazunori

× TANIMURA, Kazunori

en TANIMURA, Kazunori

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Regardless of whether a child is enrolled in special needs education, uniform guidance in dealing with specific goals and issues will not necessarily result in appropriate guidance for each child, due to differences in personality, personal interests and daily living experiences. For this reason, improvement in the execution of personalized guidance through planning and implementation has become an important issue in special needs education, as stated in the FY1998 Courses of Study for Schools for Special Needs Education regarding guidance for independent living for children with multiple disabilities. In this study, we summarize the approach to be taken for personalized guidance in independent living through the development of procedures for personalized guidance planning, which comprises an accurate assessment of actual conditions and objectives for its execution.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

号 75, p. 35-47, 発行日 2020-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-4952
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:00:39.277034
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3