WEKO3
アイテム
重複障害児の個に応じた指導の在り方に関する研究 — 自立活動における個別の指導計画の作成を通して —
https://doi.org/10.20569/00005172
https://doi.org/10.20569/00005172ffa23dca-4b37-416f-9f71-3e5f56682339
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kbk75(35) (1.5 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-10-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 重複障害児の個に応じた指導の在り方に関する研究 — 自立活動における個別の指導計画の作成を通して — | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Study on the Approach to Personalized Guidance for Children with Multiple Disabilities - Through Planning Personalized Guidance on Independent Living - | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Independent living | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | personalized guidance planning | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | personalized guidance | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | children with multiple | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | disabilities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00005172 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
作成者 |
谷村, 佳則
× 谷村, 佳則× TANIMURA, Kazunori |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Regardless of whether a child is enrolled in special needs education, uniform guidance in dealing with specific goals and issues will not necessarily result in appropriate guidance for each child, due to differences in personality, personal interests and daily living experiences. For this reason, improvement in the execution of personalized guidance through planning and implementation has become an important issue in special needs education, as stated in the FY1998 Courses of Study for Schools for Special Needs Education regarding guidance for independent living for children with multiple disabilities. In this study, we summarize the approach to be taken for personalized guidance in independent living through the development of procedures for personalized guidance planning, which comprises an accurate assessment of actual conditions and objectives for its execution. | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 号 75, p. 35-47, 発行日 2020-03-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |