Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2019-04-22 |
タイトル |
|
|
タイトル |
小学生向けの理科授業実践結果:メラミン粒子モデル実験装置を使った流水の働きの学習 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Results of an Elementary School Science Lesson: Study of River Processes using the Melamine-grain Model Experiment Apparatus |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
小学校 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
理科 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
侵食 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
運搬 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
堆積 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
elementary school |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
science class |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
erosion |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
transportation |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
sedimentation |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.20569/00003736 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
作成者 |
鈴木, 創
川村, 教一
田口, 瑞穂
山下, 清次
五十嵐, 美紗
川村, 隆仁
大津, 聖斗
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Fifth grade elementary school students in “Course of Study” learned river processes, such as erosion, transportation, and deposition, as a part of their science curriculum. The experimental apparatus using the melamine-grain that the authors improved for use in classrooms can reflect the processes of the rivers flowing in the mountain areas. By modeling a river using the experimental apparatus to simulate alluvial processes, the authors expected that the students will easily understand processes occurring when water flows through a watercourse. During the class, the students focused on the experimental apparatus to record results. This experimental apparatus can help students quickly learn that sedimentation can create a new land form. Students didn’t understand to these processes of erosion and transportation as well, indicating that some improvements to the instruction regarding to observational perspective are necessary. |
|
言語 |
en |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES
巻 74,
p. 29-35,
発行日 2019-03-01
|
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
EISSN |
|
収録物識別子 |
2433-4952 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12812315 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部 |
|
言語 |
ja |