WEKO3
アイテム
小学生向けの理科授業実践結果:メラミン粒子モデル実験装置を使った流水の働きの学習
https://doi.org/10.20569/00003736
https://doi.org/10.20569/00003736c00690f9-7d66-489d-9f5d-14a09c358153
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kbk74(29).pdf (2.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学生向けの理科授業実践結果:メラミン粒子モデル実験装置を使った流水の働きの学習 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Results of an Elementary School Science Lesson: Study of River Processes using the Melamine-grain Model Experiment Apparatus | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校 | |||||
主題 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 理科 | |||||
主題 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 侵食 | |||||
主題 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 運搬 | |||||
主題 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 堆積 | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | elementary school | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | science class | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | erosion | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | transportation | |||||
主題 | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sedimentation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20569/00003736 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
作成者 |
鈴木, 創
× 鈴木, 創× 川村, 教一× 田口, 瑞穂× 山下, 清次× 五十嵐, 美紗× 川村, 隆仁× 大津, 聖斗 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Fifth grade elementary school students in “Course of Study” learned river processes, such as erosion, transportation, and deposition, as a part of their science curriculum. The experimental apparatus using the melamine-grain that the authors improved for use in classrooms can reflect the processes of the rivers flowing in the mountain areas. By modeling a river using the experimental apparatus to simulate alluvial processes, the authors expected that the students will easily understand processes occurring when water flows through a watercourse. During the class, the students focused on the experimental apparatus to record results. This experimental apparatus can help students quickly learn that sedimentation can create a new land form. Students didn’t understand to these processes of erosion and transportation as well, indicating that some improvements to the instruction regarding to observational perspective are necessary. | |||||
言語 | en | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES 巻 74, p. 29-35, 発行日 2019-03-01 |
|||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||
言語 | ja |