ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第73集

病弱特別支援学校におけるセンター的機能の現状と求められる対応

https://doi.org/10.20569/00003471
https://doi.org/10.20569/00003471
a592f0cd-95c9-49f4-9404-1eaeaf50b142
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk73(79).pdf kbk73(79) (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-06
タイトル
タイトル 病弱特別支援学校におけるセンター的機能の現状と求められる対応
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル The Current Status of the Function of Special Needs Schools for HealthImpaired Students as Resource Centers and Actions Needed
言語 en
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Education of children with health impairments
主題
主題Scheme Other
主題 special needs school
主題
主題Scheme Other
主題 function as a resource center
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00003471
ID登録タイプ JaLC
作成者 藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

ja 藤井, 慶博

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
高橋, 省子

× 高橋, 省子

ja 高橋, 省子

en TAKAHASHI, Shoko

Search repository
門脇, 恵

× 門脇, 恵

ja 門脇, 恵

en KADOWAKI, Megumi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 A questionnaire-type survey on the function of special needs schools as resource centers for students with health impairments was conducted on such schools nationwide. The results showed differences in implementation, and depended on whether the school had been established as an independent entity, a branch, or created alongside other educational facilities. While counseling and information services to faculty members were found to be extensive, few specific actions to support the students are being taken. According to the survey, "improvement in specialization as teachers at such schools," "greater understanding toward their function as a resource center," "closer coordination with relevant organizations," etc., were listed as solutions necessary to enrich these schools’ function as a resource center. To implement these solutions, greater support from administrative authorities is necessary, along with systematic improvement of the schools and coordination with relevant organizations.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
en : Memoirs of Faculty of Education and Human Studies, Akita University. Educational sciences

巻 73, p. 79-85, 発行日 2018-02-23
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-4952
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:27:00.203337
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3