ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第73集

美術科教員養成におけるデザイン教育に関する考察 — 主として「情報表現」の観点から —

https://doi.org/10.20569/00003463
https://doi.org/10.20569/00003463
b5b41244-5789-4b7a-8d33-a111a5124c68
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk73(1).pdf kbk73(1) (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-06
タイトル
タイトル 美術科教員養成におけるデザイン教育に関する考察 — 主として「情報表現」の観点から —
言語 ja
タイトル
タイトル Design education of art teacher training at the university level -Information expression methodology in applied design education-
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 information expression
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication structure
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 design process
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 art teacher training
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00003463
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 石井, 宏一

× 石井, 宏一

ja 石井, 宏一

en ISHII, Kouichi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 One of the important purposes of art teacher training at the university level is to inculcate in the student both the knowledge and ability to create and execute lesson plans. The curriculum for such training should incorporate both the behavioral and theoretical concepts of design theory. Therefore, design theory is of paramount importance; perhaps even more critical to the students’ acquisition of pedagogic skills than even practical professional experience in, for example, graphic or product design. Design education focuses on both the universal meaning and value of the design process. It enhances the learning environment by expanding student perspective and stimulating exploration of the essence of design. The approach of this paper is adapting a methodology that incorporates the concept of “information expression”, an approach that, we submit, is well-suited to a modern curriculum of art teacher training and design education. We have verified the validity of the methodology of information expression. This methodology, we submit, not only satisfies the demands of modern design education, but opens the possibility of and makes feasible a “human-centered design” approach in specialized design education as an essential part of the art teacher education and training curriculum.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
en : Memoirs of Faculty of Education and Human Studies, Akita University. Educational sciences

巻 73, p. 1-10, 発行日 2018-02-23
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:26:54.399265
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3